Erasmus Günlükleri: Vize, Ders Eşleme ve Güzel Olan Her Şey

     17 Ağustos'ta vize randevum vardı. Toplamda 4 saat orda bulundum. Randevu saatimden 2 saat sonra ancak gişeye gidebildim. Bir kaç belgemin ikinci fotokopisi eksikti onları orada çıktı alıp verdim. Okul dönemi 1 Ekimde başladığından bana daha önceye vize çıkmayacağını söyledi, eğer daha erken gitmek istiyorsam seyahat sigortası yapmam gerektiğini söylediler. 17 Eylül için orada sigortayı yaptılar. Noterden almam gereken bir evrak dışında her şey tamamdı. Sonra parmak izi almak için de ekstra 2 saat bekledim. Bugün yani tam bir hafta sonra konsolosluk mail attı, eksik belgelerimin olduğunu söylüyor. Noterden gerekli yazıyı aldım, bir de 12 aylık vize vermişler ama belgelerim 6 ayı kapsıyor, neden böyle aldığımı açıklayan yazı istiyorlar. Bunu ben almadım aslında ama erken gidip biraz geç ayrılmam gerektiği için öyle verdi sanırım aracı firma. Her neyse bunu açıkladım bir dilekçeyle. 

    Dün de buradaki koordinatörümle beraber ders eşleşmesi yaptık, 30 kredilik ders yazdık hepsini 5 krediden. Dersleri yüklemem için karşı okuldaki koordinatörümün bir link atmasını bekliyorum. Ev hala bulamadım ama oraya gittiğimde hala bulamamış olursam okul bana "emergency stay" sağlıyormuş. Bu aralar sürekli belge, izin, toplantı vs. ile uğraşıyorum ve daha bitmedi. Gittiğimde de bir ton işim olacak orda. Süreçten çok sıkıldığım için özet yazıyorum baya, bunu okuyan olursa ve sorusu olursa yazsınlar bana. (aynn knk kesin yazar) .

Bugün 4 Eylül, bir süredir yazmayı erteledim. Hem çok iş vardı hem de üşendim açıkçası. Öncelikle hazırladığımız dersler İngilizce verilmediğinden almama izin yokmuş, Alman koordinatörüm öyle dedi. Sadece İngilizce verilen derslerden bir liste yaptım ben de zaten 6 tane vardı, hepsini seçtim haliyle. İçerikler normalde Marmara’da alacağım derslerle uyuşmadığında büyük ihtimalle dönünce yine almam gerekecek, bu haberi ufak bir depresyon sürecinden geçtikten sonra kabullendim. Öğrenim Anlaşması’nın nerde olduğunu kendim bularak kendim hazırladım. İki taraf da imzaladıktan sonra Eşdeğerlilik Belgesi’ni de kendim buldum ve hazırladım. Linkleri koyardım ama Marmara yine değiştirebilir. Giden Öğrenci Formlarında oluyor, oradan edinebilirsiniz. Birkaç kalacak yer buldum, yazdım ama cevap gelmedi şaşırtıcı olmayan bir şekilde. Uçak bileti aldım 18 Eylül gece yarısı uçuyorum. Kalın kıyafetlerin ve montların olduğu bir valiz hazırladım onu önden bir aracıyla göndermeyi planlıyoruz, tek bir valize sığmam imkansız ötesi çünkü. Özetle kalın olan her şeyi koydum, birkaç parça güzel kıyafet ve 7-8 tane de tişört aldım. Bunu giyerim dediğiniz her şeyi alın bence. Bir de ben çok fazla üşüyen bir insan olduğum için üst üste kırk kat giyinirim kesin. Her neyse son olarak UniBuddy’m olduğunu söyleyen ve benimle ilgilenecek olan bir kızdan mail aldım. Onunla biraz konuştuk. Geriye sadece hibe hesabı açmak ve Öğrenci Sözleşmesi imzalamak kaldı. Bir de bir çeşit dil sınavı varmış gitmeden de döndüğümde de girecekmişim dil gelişimimi ölçmek içinmiş. İki hafta kaldı, uçuyorum guys.

Yarın gece (18.09) Almanya’ya gidiyorum. Valizimi topladım, yurttan kaydımı sildirdim, bankada hibe için vadesiz Euro hesabı açtırdım. Akademik Eşdeğerlilik Belgesini hala bitiremedim. Marmara inanılmaz uyuşuk ve umursamaz bir üniversite çünkü. Oryantasyon haftası zoom grupları vs. belirlenmiş Pazartesi onlar başlıyor. Bir de Almanya’da yapacağım belge işleri var. İmkansız dediğim şeyi yaptım; her şeyi bir valize artı kabin valizine sığdırdım. Kalacak yerim hala yok ama her şey sırayla çözülecek sanırım. Artık çok yoruldum ve daha yorucu, heyecanlı ve gergin bir 1 ay beni bekliyor. İşin hep resmi, evrak cart curt kısmını anlattım ama son bir haftadır duygusalım ve bu duygusallığı yaşamamak için kendimi tutmaktan çok yorgun hissediyorum, sosyal becerilerimi kaybettim sanki. Nazlıcan drama yapmayalım çok güzel bir şey yaşamaya gidiyordun dedi. Ona hak verdiğim için ağlamadım hiç (belki biraz ağladım.) Neyse çok farklı bir his ya herkesin yaşaması dileğiyle.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hot girl summer şeysi ama daha masum

Bu bir denemedir!

Erasmus Günlükleri: Bitmeyen Hazırlıklar