Erasmus Günlükleri: Bitmeyen Hazırlıklar

    Sonradan iki kişiyle daha iletişime geçtim ancak biri zoomdan görüşme yapacağımız zaman gelmedi, diğeri de yüz yüze görüşme istediği için o da elendi. Şuan evsizim umarım yakın zamanda buraya kalacak yer bulduğumu yazarım. Yine dolandırıcılardan birine denk geldim, bu sefer oldu demiştim ciddi ciddi. BIRAKIN PEŞİMİ YETER. Her şey mükemmel ilerlerken bambaşka bir ülkeye ait banka adresi veriyor mesela; numara, isim, adres hiçbiri kızla uyuşmuyor. Sonra anladığımı fark edince maillerime geri dönmüyor zaten.:’)

Sonra daha binlerce ev baktım, 5 kişiye daha yazdım onlar da olmadı. https://www.stw-muenster.de/ buradan başvuru yaptım en sonunda, ev yurt ne varsa biri çıkar belki diye. İki ay kaldı ve yetişememekten korkuyorum, daha vizeyi almak var….

Daha önceki yazıda bahsettiğim başvuru yaptığım yerden boş bir ev açıldığına dair mail geldi ama benim daha bakmaya fırsatım olmadan yer doldu. Şu an 17 Ağustos’a vize randevusu aldım. Yanda görülen belgelerin hepsini de ayarladım. Bunları nasıl alacağınızı detaylıca anlatmıyorum çünkü hepsi kendi üniversitenizden veya gideceğiniz üniversiteden istemeniz gereken belgeler ya da ne olduğu zaten belli olan belgeler. Oryantasyon haftasını ve kayıt sürecini online yapmaya karar verdikleri için artık Eylül’ün 1’inde gitmeme gerek kalmadı zaten vizeyi daha geç bir tarihe verecekler bence. 27 Eylül’de Almanca kursu var 8 Eylül’e kadar. Kurstan bir hafta önce gitsem yeter. Zaten hala kalacak yerim yok. Vize almak için ulusal vize kısmından işlem yapmanız gerek, ön kayıt için de 120 lira ödeme alıyorlar. Daha sonra size randevu tarihini belirleyip mail atıyorlar. Mail birkaç güne geldi bana. İstedikleri belgeleri de Erasmus ile gidecekler için vize kısmından buldum. Site biraz karışık o yüzden aşağı ekledim. Ayrıca orda bulunduğunuz sürece maddi yeterliliğinizi garanti etmek için vize aldığınız ay kapsamında, aylık belli bir miktar euro’yu banka hesabınızda göstermenizi istiyorlar şu an o miktar 861 £, bunu da hibe aldığınız belge yanında arada kalan açık parayı nasıl karşılayacağınızı gösteren belge ile bildirmenizi istiyorlar. Ben 500 £ hibe alacağım her ay üstüne 361 £ nasıl tamamlayacağımı göstermemi istiyorlar kısaca. 

*aşağı* 

 

    Bunlardan bir kaç gün sonra Münster’in language center departmanından mail geldi. Kayıt olma talimatlarını göndermişler bir de Almanca seviyemi ölçmek için kısa bir test oldum. 25 dakika vermişlerdi. Kısa kısa dört paragraf vardı toplamda 100 kelime yarısı eksik verilmiş, bunları paragrafa uygun bir şekilde doldurmanızı istiyorlar. Benim Almancam yok zaten biliyorsunuz ama aynı testi İngilizce hatta Türkçe bile olsam 100/100 yapamayabilirdim saçma bir şeydi yani. Sonuç olarak 13 puan aldım zaten lol. Kayıt belgesi ve sonucun screenshot alınmış halini 1 Eylül’de verdikleri mail adresine atmamı istiyorlar.Münster’in language center departmanından mail geldi. Kayıt olma talimatlarını göndermişler bir de Almanca seviyemi ölçmek için kısa bir test oldum. 25 dakika vermişlerdi. Kısa kısa dört paragraf vardı toplamda 100 kelime yarısı eksik verilmiş, bunları paragrafa uygun bir şekilde doldurmanızı istiyorlar. Benim Almancam yok zaten biliyorsunuz ama aynı testi İngilizce hatta Türkçe bile olsam 100/100 yapamayabilirdim saçma bir şeydi yani. Sonuç olarak 13 puan aldım zaten lol. Kayıt belgesi ve sonucun screenshot alınmış halini 1 Eylül’de verdikleri mail adresine atmamı istiyorlar.



Minik bir P.S.: https://www.lingohut.com/tr/l59/almanca-%C3%B6%C4%9Frenin bu siteden Almanca çalışıyorum. Hiç olmasa kelime falan öğreneyim dedim, bir de çok kısa biraz işime geliyor. Ben biraz öğreniyor gibi hissetmek için kendimi de kandırıyor olabilirim tabi ama sizin işinize yarar belki.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hot girl summer şeysi ama daha masum

Bu bir denemedir!