Dream Work

     Komi olarak işe başladım, müessese ismi vermek isterdim ama burası çok büyük ve bilinen bir blog olduğundan maalesef telif haklarından dolayı veremem jcancjknasjkvnskjnvksmskl. Aynen öyle.

    Neyse gelin mutlaka oturun diyemeyeceğim hatta pek de tavsiye etmediğim lüks, biraz da pahalı bir restoranda çalışıyorum. Bu yüzden isim veremem para alıyorum ordan. İşe hafta sonu başladım ve inanılmaz yorucuydu, kahvaltıya çok çok gelinen ve sık sık grup alan bir yer. Ayrıca Araplar da bireysel ve grup olarak da çok geliyor. Bilen bilir Arap masaları temizleyip toplaması normal insanların masalarından x2 (edit: lets make that 3) daha zordur. Böyle olunca özellikle hafta sonları ve bayram baya yoğun geçti. Genel olarak bütün amelelik işlerini yapıyoruz ve restoranda bir açık bir kapalı kısım ovar (açık olan kısım büyük bir bahçe ve çok güzel bir alan) açık yerde servis yaptığımızda her yer çok uzak, bayır ve taşlı oluyor. Bir demlik çay alıp gelmek 5 dakika sürüyor... Ama çalışanlar çok tatlı, sıfır deneyimim olmasına rağmen herkes yardım etti, işi öğretti. Şimdi bence geliştirdim kendimi. Aslında basit iş ama masaların eksik olmaması için biraz akıllı ve dikkatli olmak gerek. Onun dışında hep amelelik. 20 çeşit kahvaltılık olan kahvaltı tepsilerini taşımaktan, bahçe kısmında bayır aşağı yukarı; bulaşık, demlik cart curt taşımaktan kas yaptım artık. Bazı günler sabah servisleri açmadan 200'e yakın masa sildiğim oluyor. Suyun rengi 5-6. masada bok rengi oluyor açık yer olduğu için. Ama günde en az yirmi bin adım atınca insan kilo veriyor bayağı. İş yoksa hiç etraf temizliyoruz; paspas, faraş, toz alma, tuvalet temizleme, insanların varlığını unuttuğu yerleri paklama... Bir keresinde otoparkı bile süpürdüm. Sıfır boş vaktin olunca 10 saat hızlı geçiyor çünkü koca restoranda hep yapacak iş var. Bir gün bütün gün çatal bıçak silip paketlemiştim mesela. Çok fazla molamız yok anlayacağınız o yüzden düzenli aralıklarla arazi olmanız gerekiyor yoksa bütün gün çalışırsınız. Arada kahvaltılardan kalan hiç dokunulmamış şeyleri kaçırıp yiyoruz, bazen mutfak kısmına ağlayıp bir şeyler alıyoruz. O yönden karlı bir iş. Buraya işkence görüyormuş gibi yazdım ama çalıştığınız insanlar gerçekten iyi olunca beraber zamanı geçiriyorsunuz, enn yoğun günlerde bile koordine olduysanız masalar her şekilde dönüyor. Zaten bu yanlar kötü yönleri nötrlemese çoktan bırakırdım fakir değiliz çok şükür.💸💸

    Bazen sorunlu insanlar ,özellikle Arap, geliyor. Bazen yemeğim nerde kaldı diye cırlayanlar, bazen manzaralı masa kalktığında oraya geçmek istediği için bize bütün masayı taşımaya mecbur eden en nefret ettiğim tipte müşteriler ve bazen de çayı açar mısınız deyip beni taa elinin körüne çay ocağı bayırını çıkmaya mecbur bırakan insancıklar oluyor. Arkadaşlar bunları yapmayın.

    Bazı çocuklar bir elinde 8 bardak ya da 3-4 tabak tutabiliyor. Tepeleme dolmuş tabakların kule olduğu tepsileri taşıyabiliyor falan, terminatörler. Özetle çok deneyim kazandım bir sürü de güzel arkadaş buldum, bir kaç bağlantı edindim ve yeterince para kazandım. Hedefim garsonluğa terfi etmek. Meslek idealim budur!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hot girl summer şeysi ama daha masum

Bu bir denemedir!

Erasmus Günlükleri: Bitmeyen Hazırlıklar