Erasmus Günlükleri: Hazırlıklar

1 Haziran’da kabul mektubum geldiii. Yani gelmesi bir ay sürdü. Mailde yakın zamanda Almanya’da kalacağım zorunlu süreyi içeren mektubun mailini de kısa süre içinde gönderecekleri yazıyordu. Bu iki yazı vize için gerekli belgeler olduğundan önemliler. Şimdi sırada vize belgelerini hazırlamak var ayrıca buradaki koordinatörüm açılacak derslerin listesini de istememi söyledi, derslerimi şimdiden planlamamız için. Artık gidişim kesinleşmeye başladığından yakın zaman sonra, tutmayı planladığım evin sahibine de mesaj atacağım. Umarım o ev olur çünkü çok ideal. İki gün sonra ev sahibine mesaj attım, hem kendimi tanıttım hem biraz daha bilgi istedim, şimdi mailden geri dönüş yapmasını bekliyorum. Çok fazla zaman kalmadığı için ve kalacak yerlerin dolmasından korktuğumdan benzer iki evin sahibine de mesaj attım. Bunun dışında Erasmus koordinatörüm, Münsterdeki, derslerin daha belli olmadığını Temmuz’da belli olacağını söyledi.

Haziran sonuna geldik ve bir sürü sorun yaşıyorum. Öncelikle vize işlemleri için tarihlerin yazdığı belgeyi kendi üniversitemden almam gerekiyormuş, bunun için de öğrenim anlaşmasını imzalamamız gerekiyor. FAKAT, öğrenim anlaşması için ders seçmem gerek, dersler belli olmadığından taslak bir plan hazırlayacağız şimdiden ama onu nasıl yapacağımı da anlayamadım. Koordinatörüm ilgini çeken dersleri at böylece eşleyebilirim dedi ama her istediğimi seçebilecek miyim öyle? Ayrıca ders dili Almanca görünüyor, nerede bu İngilizce seminer dersleri??? Ayrıca vize randevusu almam gerek artık çünkü hiç tarih yokmuş.

Diğer bir sorun ise kalacak yer. Bahsettiğim siteden geri dönüş alamayınca kendim ilan vermeye karar verdim, ne kadar kalacağımı, yerini, kendimi anlattım. Sitede zaten yönerge var. İlk dönüş yapan kişi benim için gayet uygundu, kira sözleşmesi yapmaya hazırlanıyorduk ama kızın dolandırıcı olduğunu öğrendik.:’) Kalacak yeri tam böyle hallettim derken başa döndüm yani, şimdi yine ev, yurt bakıyorum ama çok yoruldum ve bıktım bu süreçten.

P.S.: dolandırıcıyı nasıl anladık detaylarını başka bir yazıda paylaşabilirim gerçekten öğrenmeyi çok isterseniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hot girl summer şeysi ama daha masum

Bu bir denemedir!

Erasmus Günlükleri: Bitmeyen Hazırlıklar